Huumorin testaaminen käytännössä Pelien kirjoittaminen, erityisesti humorististen pelien, on haasteellinen ja monimuotoinen tehtävä. Tämä johtuu siitä, että huumori on yleisösidonnaista;...
Huumorin testaaminen käytännössä Pelien kirjoittaminen, erityisesti humorististen pelien, on haasteellinen ja monimuotoinen tehtävä. Tämä johtuu siitä, että huumori on yleisösidonnaista;...
Kirjoittaessamme dialogia, on tärkeää miettiä, missä hahmot ovat ja minkälaista tunnelmaa heidän välillään vallitsee. Jotta dialogi tuntuu aidoilta keskusteluilta, kirjoittajan...
Tekstiversio tulossa myöhemmin. Alkuperäinen dialogi: Vincent: So, here’s the gig. We hit the Central Bank, downtown. Midnight, when the city...
Aloitetaan kirjoittamisprosessi pelin tarinan luomiselle. Monille pelikehittäjille, varsinkin aloitteleville, pelin tarinan merkitys voi jäädä huomiotta keskityttäessä enemmän pelimekaniikkaan tai graafiseen...
Hyvä huumori on paljon enemmän kuin pelkkä punchline. Se on yhdistelmä tilanteen rakentamista, odotusten hallintaa ja yllätyksen elementtiä. Keskityn tässä...
Kun luodaan kiehtovia hahmoja peliin, on keskeistä ymmärtää, miten nämä hahmot voivat vedota yleisöön ja jäädä heidän mieleensä pitkäksi aikaa....
Pelien kirjoittaminen on monimutkainen taide, joka vaatii monia eri elementtejä onnistuakseen. Erityisesti hahmot ovat usein tarinan sydämessä. Kuitenkin kaikissa teoksissa...