Pelilooppi on käsite, joka viittaa niihin toistuviin toimintoihin ja tapahtumiin, jotka muodostavat pelin pelimekaniikan ytimen. Tämä käsite tunnetaan myös nimellä...
Pelilooppi on käsite, joka viittaa niihin toistuviin toimintoihin ja tapahtumiin, jotka muodostavat pelin pelimekaniikan ytimen. Tämä käsite tunnetaan myös nimellä...
DOSBox-X on kehittyneempi versio suositusta DOSBox-emulaattorista, joka tarjoaa käyttäjille paranneltuja ominaisuuksia ja paremman käyttökokemuksen vanhojen DOS-pelien pelaamisessa. DOSBox-X:n avulla voit...
Immersiivisyys viittaa siihen, miten syvälle pelaaja voi sukeltaa pelin maailmaan, tuntea olevansa osa sitä ja unohtaa ympäröivän todellisuuden. Morrowind ja...
Pelisuunnittelijana lähestyt pelien pelaamista eri näkökulmasta kuin tavallinen pelaaja. Tavoitteenasi ei ole ainoastaan pelin läpäiseminen tai siitä nauttiminen vaan ymmärtää,...
Oppiminen peleissä on keskeinen elementti, joka pitää pelaajan kiinnostuksen yllä. Pelaajalle annettavat oppimishaasteet muodostavat pelin sydämen ja niiden hallinta tuottaa...
Monille kehittäjille termi "kokemus" voi olla aluksi hämmentävä. Usein heidän ensireaktionsa on kuvata peliään genren, pelimekaniikan tai visuaalisen ilmeen kautta....
Pelien suunnittelussa kyky koukuttaa pelaajat niin, että he haluavat pelata "vain yhden kierroksen" lisää pätee erityisen hyvin vuoropohjaisiin peleihin, kuten...
Tänään tutustumme peliin nimeltä BOFH: Servers Under Siege, peliin, joka vie pelaajan tietotekniikan syvimpään syövereihin, missä vastassa ovat niin tekniset...
Seppo Suorsan "Areena 4" on peli, jossa pelaajat rakentavat ja johtavat gladiatorijoukkueita myyttisessä riimukallion kaupungissa. Pelaajien tavoitteena on voittaa arvostettu...
Puupeli 2 esittelee merkittäviä muutoksia verrattuna sen edeltäjäänsä, Puupeli 1:een. Tässä pelissä pelaajien ei enää tarvitse klikata jokaisen puun kohdalla...