SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä


Selaa oppaita aiheittain:
Grafiikka, kirjoittaminen, liiketoiminta, muut, ohjelmointi, projektinhallinta, suunnittelu, viestintä, ääni

Tänään tutustumme peliin nimeltä BOFH: Servers Under Siege, peliin, joka vie pelaajan tietotekniikan syvimpään syövereihin, missä vastassa ovat niin tekniset haasteet kuin adrenaliinia nostattavat tilanteetkin....

Konseptigrafiikan piirtäminen vaatii sekä luovuutta että teknistä taitoa. Tämän kerran aiheena on hahmokrafiikan luominen, ja tutkimme yksityiskohtaisesti, mitä ajatuksia prosessi sisältää, erityisesti keskittyen lineartin eli...

Pop-musiikin ytimessä on sen kyky vedota laajaan kuulijakuntaan, tarjoten melodioita ja sanoituksia, jotka resonoi monenlaisen yleisön kanssa. Popin luonne merkitsee, että se pyrkii olemaan suosittua...

Muistin hallinta on olennainen osa ohjelmistokehitystä, erityisesti kielissä kuten C++, joissa kehittäjällä on suuri vapaus ja vastuu muistin käsittelyssä. Tämä teksti syventää ymmärrystämme muistin varauksesta...

Perustettaessa pelifirmaa Suomessa, on ensiarvoisen tärkeää ymmärtää markkinan erityispiirteet ja sääntely-ympäristö. Suomi on tunnettu vahvasta peliteollisuudestaan, joka tarjoaa uusille yrityksille sekä mahdollisuuksia että haasteita. Tässä...

Seppo Suorsan "Areena 4" on peli, jossa pelaajat rakentavat ja johtavat gladiatorijoukkueita myyttisessä riimukallion kaupungissa. Pelaajien tavoitteena on voittaa arvostettu sarjamestaruus, haaste, joka vaatii strategista...

Kontrastin käyttö on keskeinen tekijä, kun halutaan luoda selkeästi hahmotettavia ja esteettisesti miellyttäviä kokonaisuuksia. Kontrasti ei rajoitu pelkästään tummien ja kirkkaiden sävyjen voimakkaampaan erotteluun, vaan...

Nykyajan pop-beatin luominen ja sen kehittäminen eri osiin, kuten bridgeen ja kertsiin, vaatii luovuutta, teknistä osaamista sekä oikeanlaisten työkalujen hyödyntämistä. Tavoitteena on luoda kappale, joka...

Kehittäessämme SDL2-pelimuottoriamme C++:n avulla, kohtaamme mielenkiintoisia haasteita, jotka juontavat juurensa kieleen itseensä ja sen kehitykseen. C++ on peräisin 1980-luvulta ja sen alkuperäinen tarkoitus oli laajentaa...

Kehittäessäsi videopeliä, viestintä eri sidosryhmien kanssa muodostuu pelin menestyksen kannalta kriittiseksi tekijäksi. Pelialalla tämä kattaa potentiaaliset asiakkaat eli pelaajat, mahdolliset julkaisijat, pelipressin, sekä oman tiimin...

Puupeli 2 esittelee merkittäviä muutoksia verrattuna sen edeltäjäänsä, Puupeli 1:een. Tässä pelissä pelaajien ei enää tarvitse klikata jokaisen puun kohdalla erikseen, vaan he voivat kaataa...

Blenderin valintatyökalujen hallinta on avainasemassa monenlaisissa projekteissa, olipa kyse sitten mallintamisesta, teksturoinnista tai UV-unwrappingista. Valintatyökalujen tehokas käyttö nopeuttaa työskentelyä huomattavasti, säästäen arvokasta aikaa ja vaivaa....

Tässä oppaassa käsitellään viisi keskeistä vinkkiä, jotka auttavat sinua miksauksessasi. 1. Referenssit Normaalisti kaikki raidat reititetään DAW:ssa (Digital Audio Workstation) Master-raidan kautta, joka löytyy ohjelman...

Ikkunan luonti SDL:llä on prosessi, joka koostuu useasta vaiheesta. Löydät koko koodin sivun alalaidasta. Ensimmäinen askel on luoda ikkuna käyttäen SDL_CreateWindow-funktiota. Tämä funktio vaatii useita...

Tiimityöskentelyn ja yksin työskentelyn välillä on merkittäviä eroja, erityisesti pelikehityksen kontekstissa. SuomiGameHUBissa on mahdollista etsiä tiimin jäseniä tai perustaa oma tiimi pelinkehitystä varten. Tämä prosessi...

Kahdeksanvuotiaana ensikosketukseni pelimaailmaan oli 8-bittinen Nintendo ja Super Mario Bros. -pelin lumo. Siitä hetkestä lähtien tiesin, että haluan tehdä pelejä. Pelisuunnittelun tie ei kuitenkaan ole...

Esimerkkinä käytämme tällä kertaa noin 20 vuotta vanhaa piirustusta. Piirroksen yksityiskohdat ja aihe ovat hyväksyttäviä, mutta se vaatii uudistamista ja elävöittämistä. Kuvan symmetria ja jäykkyys...

EQ eli taajuuskorjain on työkalu, joka muokkaa äänitallenteiden taajuusvastetta. Näitä plugineita on useissa eri konfiguraatioissa. Parametrinen EQ mahdollistaa säätelyn, jossa käyttäjä voi määritellä erilaisia kaistoja,...

Kehitetään oma pelimoottori C++:n ja SDL:n avulla. Pelimoottoreiden luomisessa on hyvä käsikirja Jason Gregorin "Game Engine Architecture". Kirja tarjoaa syvällisen ymmärryksen pelimoottorin suunnittelusta ja on...

Pelien kehittämisen maailma on kiehtova ja haastava, mutta aloittelijalle se voi vaikuttaa pelottavalta. Jos olet kiinnostunut pelien kehittämisestä, mutta et ole koskaan luonut omaa peliäsi...