Pelissä pelaajan tavoitteena on käyttää hiirtä kohdistaakseen ja ampua liikkuvia objekteja, jotka seuraavat sinisiä ratoja ruudulla. Peli asettaa pelaajalle aikarajan, jonka puitteissa on ammuttava mahdollisimman monta objektia. Kun aika loppuu, peli päättyy. Pelaaminen käy haastavammaksi sitä mukaa, kun objekteja on vähemmän ja niiden nopeus kasvaa. Tästä syystä on strategisesti järkevää kohdistaa ensin pienempiin objekteihin, jotka tuovat enemmän pisteitä mutta ovat myös nopeampia ja vaikeampia osua.
Pelin kahdeksasta tasosta viimeinen on erityisen vaikea, jopa mahdoton suorittaa. Pisteitä kertyy ammuttujen objektien mukaan: isoista objekteista, kuten kasvoista, radoista ja ankoista, saa 10 pistettä ja pienemmistä objekteista, kuten toruksista, lampuista ja kysymysmerkeistä, saa 25 pistettä. Lisäpisteitä voi ansaita jäljelle jääneestä ajasta pelin päättyessä, sillä jokaisesta jäljelle jääneestä sekunnista pelaaja saa 10 pistettä.
Pelisuoritukset tallennetaan hiscore-listalle, jos pisteet riittävät, ja nämä listat kryptataan turvallisesti kovalevylle. On tärkeää huomata, että hiscore-tietoja ei kannata yrittää muuttaa, sillä se voi johtaa tietojen korruptoitumiseen. Pelin lopettaessa painamalla ESC-näppäintä pelitilanne tallentuu, mutta tallennettua peliä ei voi jatkaa, sillä peli ei tue lataustoimintoa tässä versiossa.
Pelin voi käynnistää ”-l” parametrilla, mikä luo lokitiedoston nimeltä AMMU.LOG. Lokitiedosto on tarkoitettu auttamaan pelin mahdollisten vikojen jäljittämisessä. Jos kohtaat ongelmia pelin toiminnassa, voit lähettää lokitiedoston ja mahdolliset virheilmoitukset kehittäjälle sähköpostitse vianmääritystä varten. Lisätietoja pelin eri käynnistysparametreista saa antamalla komentoriville ”-?”.