Tässä pelissä pelaaja astuu Eino Korhosen housuihin ja hänen tehtävänään on auttaa Einoa selviytymään yhden koulupäivän läpi. Vaikka tämä saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, se on kaikkea muuta kuin helppoa. Pelin alussa pelaajan tulee käynnistää peli kirjoittamalla EINO pelin hakemistossa. Jos pelaaja kohtaa ongelmia, kuten kryptisiä virheilmoituksia tai peli jumiutuu, on suositeltavaa tarkistaa hiiriajurin lataus, äänikortin asetukset tai EMS-muistin riittävyys.
Pelin esittelyn jälkeen ruudulla näkyy Einon koulun kartta, jonka ylälaidassa sijaitsevat tärkeät painikkeet, kuten Lukkari, Tekijät ja Lopetus. Lukujärjestyksestä pelaaja voi tarkistaa seuraavan tunnin ajankohdan ja sijainnin. Pelaajan on edettävä kartassa painamalla lukujärjestyksessä mainitun luokan numeroa ja selvittämällä siellä annetut tehtävät. Jos pelaaja tekee virheen, hän joutuu aloittamaan pelin alusta, sillä SAVE/LOAD-toimintoa ei ole lisätty, jotta peli ei olisi liian helppo.
Kun pelaaja on selvittänyt kaikki koulutunnit onnistuneesti, peli on läpäisty. Pelin tavoitteena on selvittää jokainen luokassa annettu tehtävä ja edetä tunnista toiseen, kunnes kaikki tunnit on suoritettu. Tämä vaatii tarkkuutta ja keskittymistä, sillä jokainen virhe voi johtaa pelin uudelleen aloittamiseen. Pelin avulla pelaaja saa kokea koulupäivän haasteet Einon näkökulmasta ja samalla testata omia taitojaan ongelmanratkaisussa ja ajanhallinnassa.