Killer 18 on 2-3 pelaajan peli, joka on paranneltu versio Miniwar-pelistä, tarjoten parempaa grafiikkaa ja omaperäisiä elementtejä. Pelin keskeinen tavoite on eliminoida vastustajat, ja taisteluiden aikana veri lentää ympäriinsä, kun ydinpommit räjähtävät. Verisyyden voi halutessaan poistaa käytöstä käynnistämällä pelin /noblood-parametrilla.
Peli erottuu edukseen ilmalentoTM-järjestelmänsä ansiosta, joka tekee siitä ainutlaatuisen. Kun pelaaja osuu räjähdykseen, hän kieppuu ilmassa ennen maahan iskeytymistä eikä voi tehdä mitään lennon aikana. Tämä lisää peliin taktista syvyyttä ja haasteita.
Jokainen nappi pelissä tulee painaa vain kerran, mikä voi vaatia totuttelua. Esimerkiksi, kun haluat liikkua vasemmalle, painat kerran liikkumisen aloittamiseksi ja uudelleen pysähtyäksesi. Areena valitaan alkuvalikon SELECT ARENA -toiminnolla, ja pelin voi käynnistää STAR GAME -valinnalla. Pelissä on neljä erilaista pelimoodia: Last Man Standing, Deathmatch, Protection ja Tag.
Last Man Standing -moodi päättyy, kun yksi pelaajista on ainoa eloonjäänyt. Deathmatch laskee kuolemia ja päättyy vain, kun painat ESC-nappia. Protectionissa suojellaan omia siviilejä, ja voittaja on se, jonka siviilit säilyvät pisimpään hengissä. Tag-moodissa kuollut pelaaja muuttuu hipaksi ja peli jatkuu, kunnes painat ESC-nappia.
Pelaajat voivat luoda omia areenoita käyttämällä kuvankäsittelyohjelmaa. Areenan kuvan tulee olla kooltaan 320×200 pikseliä ja 256 värinen. Kuvan tulee käyttää peliin sisältyvää palettia, jonka saa tausta2.pcx-tiedostosta. Värien merkitykset on selitetty värit.txt-tiedostossa. Maaston värejä voi muokata vapaasti, ja myös taustaväri voi olla mikä tahansa.
Pelin monipuolisuus ja ainutlaatuiset ominaisuudet tekevät Killer 18:sta mielenkiintoisen ja haastavan kokemuksen, joka erottuu edukseen muista vastaavantyylisistä peleistä.