Nimi ’Maagi’ syntyi hetken mielijohteesta, eikä sen parempaa ole sittemmin keksitty. Peli on suunniteltu pääosin yksin, minkä vuoksi hahmojen animaatio voi vaikuttaa yksinkertaiselta, käyttäen vain 2-3 kuvakehystä per liike. Tästä huolimatta peli on kokonaisuutena onnistunut ja tarjoaa viihdyttäviä hetkiä pelaajille. Pelaajien tulee varautua mahdollisiin bugeihin, mutta niiden ei toivota olevan merkittäviä.
Pelin monitasoinen maailma sisältää automaattikartan, joka on suunniteltu helpottamaan navigointia merkitsemällä karttaan muun muassa poistumisreitit ja arkut. Taistelut ovat haasteellisia ja pelaajien on hyvä tutkia jokainen taso huolellisesti löytääkseen kaikki esineet ja varusteet. Erityisesti tietyt aseet toimivat eri vihollisia vastaan tehokkaammin kuin toiset ja pelaajat voivat hyödyntää vihollisten välisiä riitoja strategisesti.
Pelin viholliset ja ystävälliset hahmot ovat monipuolisia ja jokaisella on omat erityiskykynsä. Kasvillisuus ja ympäristön elementit, kuten kaivot, tarjoavat lisäresursseja, mutta myös haasteita, kuten kasvien kasvamisen kautta syntyvät esteet. Vihollisten kyvyt ja taistelutaktiikat vaativat pelaajilta jatkuvaa sopeutumista ja strategian mukauttamista.
Pelimaailman historiallinen ja kulttuurinen tausta on rikas ja monimuotoinen, sisältäen tarinoita haltijoista, kääpiöistä, serdaaneista ja kaapusteista, jotka kaikki elävät omassa uniikissa ympäristössään ja kulttuurissaan. Tämä tarjoaa pelaajille syvällisempiä tietoja pelimaailmasta ja sen asukkaista, joita pelaaja kohtaa matkansa aikana. Peli ei pelkästään tarjoa viihdettä, vaan myös opettaa pelaajalle mantereen historiasta ja kulttuureista, mikä rikastuttaa pelikokemusta entisestään.
Mainittu Mikrobitissä 4/98:
https://archive.org/details/mblehdet94-00/MB_1998/page/n311/mode/2up