Super Sukkula vie pelaajat avaruuden syövereihin, missä he ottavat ohjat omiin käsiinsä kahden aluksen kapteeneina. Pelin ydinajatus piilee vastustajan strategisessa voittamisessa, missä taitava kaasuttelu ja aluksen suunnan muuttaminen ovat avainasemassa. Pelaajat kamppailevat toisiaan vastaan tavoitteenaan tuhota toisen alus, mikä vaatii sekä nopeaa reagointikykyä että taktista suunnittelua. Alusten hallinta on suoraviivaista, mikä mahdollistaa pelaajien keskittymisen olennaiseen: vastustajan liikkeiden ennakointiin ja oikea-aikaiseen toimintaan.
Peli on suunniteltu kahdelle pelaajalle, mikä luo välitöntä kilpailun tunnetta ja yhteisöllisyyttä. Näyttö jaetaan kahteen, antaen kummallekin pelaajalle oman näkymänsä taistelukentästä. Tämä asetelma lisää pelin intensiteettiä ja vaatii pelaajilta jatkuvaa tarkkaavaisuutta, sillä vastustajan sijainti ja liikkeet paljastetaan ruudulla näkyvien karttojen avulla. Alusten kestävyyteen vaikuttavat niin tulituksen osumat kuin esteisiin törmäily, mikä tuo lisäulottuvuuden pelin strategiseen suunnitteluun. Pelaajien on oltava varovaisia ohjatessaan aluksiaan, sillä liiallinen hätiköinti voi johtaa nopeaan tappioon.
Energian hallinta on keskeinen osa pelikokemusta. Kun aluksen energia vähenee, pelaajat voivat palauttaa sitä tukikohdassa, mikä tarjoaa hetkellisen hengähdystauon taistelun tuoksinassa. Lisäksi peliympäristö on dynaaminen; pelaajat voivat muokata taistelualuetta ampumalla maastosta palasia pois, luoden uusia strategisia etuja tai pakoreittejä. Tämä elementti kannustaa luovuuteen ja sopeutumiseen muuttuviin olosuhteisiin taistelun kuluessa.
Mainittu Mikrobitissä 3/95:
https://archive.org/details/MB1994-1997/mb_1995/page/n187/mode/2up
https://archive.org/details/MB1994-1997/mb_1995/page/n199/mode/2up