SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä

Immersion säilyttäminen ilman että accessibility lähtee pois

Etusivu Keskustelu Pelinkehitys Pelisuunnittelu Immersion säilyttäminen ilman että accessibility lähtee pois


Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #4942
    Juha Keränen
    Ylläpitäjä

      Tällaista juttua taas poristiin Discordin puolella. Kun tein uusinta opasta, tuli mieleen, että olisiko mahdollista tehdä peliä niin, että se on alussa Skyrimin kaltainen ja helposti lähestyttävä, mutta muuttuu Morrowindin kaltaiseksi, mitä enemmän sitä pelaa.

      Ajattelen sen niin, että pelin alussa on niin paljon asioita muutenkin, mitä pitää pelistä oppia, että jos kaikki tulee kerralla, se on vain rasittavaa pelaajalle. Mutta jos niitä asioita tulisi vähitellen, pelaajatkin varmaan innostuisivat niistä enemmän, että nyt minulla on tarpeeksi manaa alkaa miettiä ohjeita, koska tiedän jo, miten kaikki muu toimii. Pitäisi saada edistyneet pelaajat jotenkin houkuteltua sellaiseen toimintaan pelissä, joka vie heidät syvemmälle pelin maailmaan, jotta kun se alkaa syventyä, he ovat edelleen mukana.

      Tai mahdollisesti niin, että siinä olisi mahdollisuus tehdä vaativia asioita, kuten maailman tutkimista, mutta niitä ei vaadittaisi ennen kuin parin tunnin päästä. Ei ruudulla tarvitse olla alussa floating marker -nuolta. Se nuoli voi olla vaikka jokin NPC-hahmo, jolloin se olisi lähempänä konkreettista kädestäpitämistä. Mutta edelleen niin, että edistyneet pelaajat saavat tehdä sen miten haluavat.

      Voisi olla vaikkapa niin, että “Hei, minä näytän, missä louhos on”.
      Mutta sitten siinä olisi sellainen “mee pois” -nappi, jolla kaiken turhan voisi ohittaa.

    Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
    • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.