SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä

Simons Curse

Etusivu Keskustelu Pelinkehitys Projektit Simons Curse

  • Tämä aihe sisältää 14 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 21.2.2024 16:26 Testoh toimesta.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #3063
    Wanha
    Osallistuja

      Simons Cursea tullut tehtyä 2008 tai 2009 lähtien enemmän tai vähemmän.
      Nyt on jatkuvaa kehitystä noin joka toinen viikko uusi versio ulos.

      Church
      Dabi

      Jos kiinnostaa lisää niin:
      https://metzgermade.itch.io/simons-curse

      #3080
      Juha Keränen
      Ylläpitäjä

        Ai että! Castlevania kiinnostaa kyl aina.
        Tuli välittömästi mieleen tosta myös tää, joka pomppaa tuon tuosta esiin X-Comissa…
        https://x.com/Programancer/status/1558306725241016321

        Ku pääsis pian pelaan kaikkia tämmösiä. Ja ku ois vielä aikaa pelata. 😂

        E: Ah ja tää myös!

        Mut Simon’s Cursessa varsinki toi viimeinen screeni näyttää tosi siistiltä. Tulee eteenkin noista tunneleista vähän Ecclesia myös mieleen, kun siinäki oli sellasia Simon’s Questin tyylisi taustoja.

        E: Sit ku mainittin kaverille tästä, niin linkkasi myös Simon’s Quest -remakeen. 😁 Toki vähän enemmän noiden GBA/NDS-pelien tyyliin.

        Hyviä aikoja ku tulee paljon näitä!

        Pitää laittaa testaukseen tää. Nii ja voi myös tänne laittaa pelisivun tälle!

        #3089
        Wanha
        Osallistuja

          Olin hetken että mitä xcomista mutta niin X.com =D (edelleen pelaan vanhaa ufoa (open xcom))
          Chroniclesin noista tiedänkin, tosin se ei ollut minua varten.
          Tosin nuo kaksi muuta vaikuttivat varsin mielenkiintoisilta.

          Pitkä projekti tuo on ollut. Remakennutkin sen kahdesti.
          Aina tehnyt jotain muuta välissä ja valmiiksi saanut vain noita pienempiä parin viikon tai vähemmän aikaa vaativia projekteja.
          Useampi rogue like, jumal peli, avaruus peli, muutama kunnon roolipeli sekä dungeon crawler kaikki kesken.
          Koitan saada tuota Simons Cursea valmiiksi ensivuonna. Jos tänä vuonna saisi vielä kaikki ulkoalueet tehtyä.
          Tuohon grafiikkaan menee eniten aikaa, varsinkin kun alotin tämän projektin en osannut yhtään pixel arttia.
          Nytkin piirrellyt Jam wasteland taustoja tms. alueelle.

          Tuolta näytti ensimmäinen iteraatio. En vain pidä tuollaisesta parsitusta grafiikka tyylistä niin päätin tehdä kaikki itse vanhan pohjalta ja tyylillä:
          https://img.itch.zone/aW1nLzExMjM1MzU3LnBuZw==/original/NUvP0f.png

          #3091
          Juha Keränen
          Ylläpitäjä

            Varsinki tässä on musta hyviä värejä ja kontrastia, sellanen kiva balanssi.

            Tää myös todella kiva. Hyvää ulottuvuutta!

            #3093
            Wanha
            Osallistuja

              Mustaa mun tarvis lisätä kaikkiin spriteihin lisää.
              Kokemattomana aluksi pidin sitä huonona että on mustaa eikä vastaavaa sopivaa tumman sävyä.
              Sitten tajusin että itse pidän juuri siitä muiden peleissä tuli hieman typerä fiilis kun en suosinut tätä omassa pelissäni.
              Laitan sen kokemattomuuden piikkiin.

              Tässä joskus ilmestyvässä Dungeon Crawlissani opin virheistäni, mutta peli hakee vielä lopullista graafista tyyliä:
              https://img.itch.zone/aW1nLzEzMjAxMjE2LnBuZw==/original/w%2Fh3b4.png

              #3184
              Wanha
              Osallistuja

                Terve!

                Uus versio taas ulkona.

                Update v0.73 D30.M11.Y2023

                -added new areas

                -added 2 new enemies

                -added new effects

                -added new status

                -added new secret

                -added new tiles

                -added new backgrounds

                -added new music

                -added new sounds

                -added fullscreen option (only in main menu.)

                -improvements to sadam woods

                -improved day transition animation

                -improvements to window graphics

                -improved metzger made logo and added animation

                -improvements to jova

                -minor improvements to many locations

                -minor improvements to several tile sets

                -decreased flying skull spawn time

                -fixed some block positions for improved jumping

                -fixed npc’s walking inside slopes

                -fixed npc having wrong portrait in andole

                -fixed some non moving paralaxes: sadam woods, andole, outskirts

                -fixed collision mask with various spikes and traps (made them slighly smaller)

                -fixed frogs no longer trying to crouch (yeah that was kinda funny)

                -fixed level 3 bone throw skeleton wrong reverse sprite

                -fixed missing tiles from debora woods

                -fixed dead river passage tiles

                #3190
                Juha Keränen
                Ylläpitäjä

                  Pistin testaukseen. On kyllä niin vaikea, ettei mun casualipelailuilla tossa paljon edetä. 😂
                  Ihmissudet oli ihan killeri.

                  Tykkäsin että sinne vasemmalle pääsi vähän, jos halusi, mutta sitten heti oli henkihieverissä.

                  #3215
                  Wanha
                  Osallistuja

                    Joo olen miettinyt sen helpottamista.
                    Aluksi mietin että tekisin vaikeammaksi kun itse olen testaillut ja pelannut niin paljon että pääsen yleensä aljibaan asti ottamatta osumaa.
                    Olen sanut palautetta että on vaikea joten jossain vaiheessa teen tasapainotus päivityksen (varmaan kun alkaa olla valmista).
                    Yleisesti tosin peli on helpompi kuin esikuvansa. Joskin yöt ovat hieman vaikeampia.

                    Jos silta kohdassa tulee ongelmia kannattaa suorata tuota pätkää (ei saa pelätä eikä perääntyä) kun itse koitin joskus nauhottaa gif muotoon:
                    Silta

                    Vasemmalle menemistä en aivan heti suosittele.
                    Tässä kyllä maailma on täysin vapaa jos vain pärjää.
                    Jotkin alueet helpottuvat huomattavasti kun saa joitain esineitä tai “leveleitä”.
                    Kyläläiset myös neuvovat hyvin paljon ja neuvoja kannattaa totella.

                    Jos kiinnostaa joskus vielä yrittää uudellaan niin pari hyvää tipsiä jotka auttavat paljon:
                    1. Kannattaa ostaa pyhä vesi heti jovasta. Se tekee 2 pyhää vahinkoa per tikki joten käytännössä 4 vahinkoa helposti.
                    2. Pyhävesi myös tuhoaa maagisia palikoita joten sen avulla pääsee salapaikkoihin joissa on yleensä aarteita.
                    3. Kirkoista voi kerätä sydämet täyteen (eli manan) tuhoamalla kynttilöitä
                    4. Ruoska lyö samaan aikaa kumpaakin suuntaan taaksepäin tosin lyhyemmin mutta lyönti on välitön toisin kuin katsomis suuntaan on muutaman animaatio framen viive. Taaksepäin lyönti myös osuu maahan asti ja tällä voi myös torjua joitakin ammuksia.
                    5. Öisin kannattaa kerätä rahaa kaupungeista tuhoamalla zombeja. Zombit ovat varsin helppoja mutta hyvin rahaa.
                    6. Öisin liikkuminen on vaarallista, varsinkin pöllöt. Pöllöjä voi tosin hämätä joka helpottaa niiden tuhoamista kunhan ensin seuraa miten ne hyökkäävät.

                    #3216
                    Juha Keränen
                    Ylläpitäjä

                      Jep, ongelma on ehkä enemmän, ettei oo sillee hirveästi kärsivällisyyttä enää samalla tavalla ku muksuna. Esim. noissa portaissa käveleminen on vaan itelle semmonen, että ei vaan jaksa oikein. 😂

                      Sit just se, että tiedän just mihin haluan mennä ja mitä tehdä, mutta sitten pitää kiivetä minuutti jonnekkin kylän huipulle. Se ei ole haastavaa tai vaikeaa, se on vain vaivalloista. Ja varmaan se on se, mitä moni muu kaipaa näiltä, mutta ku ite oon tottunu viimeisimpinä just johonki Ecclesiaan yms. niin se on vaan aika iso ask. Siinäkin se kylän kaupoissa ravaaminen alkoi vähän toistaa itseään, mutta ainakin se oli vaa sillee meet sisään ja hyppäät pari kertaa nii oot oikeassa paikassa, tiiäkkö?

                      Mut tää kyllä ohjaa nätisti ja näyttää ja kuulostaa hyvältä. 🙂

                      #3264
                      Wanha
                      Osallistuja

                        Mitä portaisiin tulee niin joo eipä niissä sen kauempaa mene kun jos olisit platformit niiden tilalle.
                        Hypit sen 6-7 kertaa verrattuna nopeaan viisto kävelyyn. Ymmärrän kyllä että tarkoitat tässä etäisyyksiä.
                        On totta että kaupat voisivat olla lähempänä toisiaan mutta autenttisuus…
                        Eipä niitä portaita enää paljoa ole mitä pidemmälle menee (ensimmäiset kylät). Nyt kun totta puhutaan voisin vielä niistakin osan korvata.
                        En aivan liikaa halua esikuvastaan muuttaa muuten olisin tehnyt tämän maksulliseksi ja aivan eri peliksi.

                        Tässä on vähän kuin uudemmissa zeldoissa tms. eli seikkailet eteenpäin välillä palaten taaksepäin.
                        Löydät uusia salaisuuksia, kaupunkeja, linnoja, jne.
                        En voi spoilata mutta voi myös olla että löytyy liikkumiseen vaikuttavia asioita. En siitä enempää. 😉

                        Order of Ecclesia oli hyvä ei sarjan parhaita, mutta itse pidin myös paljon.

                        Hei! Tuli mieleen huomasitko että annoin palautetta, että tämän topikin ensimmäinen viesti katosi kun muokkasin siihen kuvan ja myös koko topic katosi projekteista.
                        Oliko se jokin bugi vai jos muokkaat ensimmäistä viestiä niin koko ketju tarvii hyväksyä (admin)?

                        #3281
                        Juha Keränen
                        Ylläpitäjä

                          Huh, joo, huomasin itsekin, että antispämmibotti alkoi vähän riehua. Osa omistaki kommenteista meni hyväksyttäväksi. Noh, nyt se pitäis olla korjattu. Pitää kattoa jotain muita ratkasuja jos vielä takkuaa. :/

                          #3352
                          Wanha
                          Osallistuja

                            Terve!

                            Laitetaas taas päivitys ilmotusta tosin ei oo nyt niin mielenkiintoinen.

                            Update v0.74 D05.M12.Y2023

                            -added balloon pod level 1 spore die animation

                            -added tutorial

                            -minor improvements to certain location

                            -minor changes to several sprites

                            -minor changes to mausoleum

                            -fixed missing zombie die animations from day time swap

                            -fixed owls not in view during day time not despawning

                            -fixed missing indicator for certain thing

                            -fixed spike/trap hit boxes (again)

                            -fixed incorrect shadows in veros church

                            #4019
                            Wanha
                            Osallistuja

                              Terve taas pitkästä aikaa! Long time no Ocean!

                              Nyt olis iso päivitys jossa parantelin grafiikkaa kokonaisvaltaisesti, helpotin peliä sekä fiksasin suurimman osan peliä vaivanneista bugeista.

                              Update v0.78 D10.M02.Y2024

                              ##features

                              -added continue system (ruby icon in the hud) to the game, dying reset the location you are in but you lose a bit of gold and exp and you lose the continue, praying at the church replenishes the continue

                              -added map (very basic) that shows location of the player (accessed with triggers on controller while in menu, backspace on keyboard (cannot be changed, yet))

                              ##settings

                              -added scanlines option to turn scanlines on and off

                              ##sounds/music

                              -added coin bounce sound

                              -added coin bag pickup sound

                              ##graphics and effects

                              -added more animation frames to coin

                              -added coin bounce

                              -added effect ferry boat weight

                              -added ferry boat light

                              -added oar end piece to ferryman

                              -added effect for dropping blocks breaking when hitting ground

                              -added effect for some corpses/items colliding with liquids

                              -added effects for holywater water collision

                              -added effect for spider web bolt colliding with ground

                              -added hearts float on water

                              -added new tiles (joma marsh trees)

                              -added simon idle animation

                              -added button indicator for setting 5

                              -added few different button/key graphics for indicator

                              -added new church doors

                              -added lights out effect to candlesticks

                              -added new npc sprite

                              -added animation to shrine

                              -added wings to shrine

                              -improved shrine orb graphics and animation

                              -improved bonfires

                              -improved intro animation

                              -improved mausoleum platform graphics

                              -improved some decor object graphics

                              -improved menu border graphics and background

                              -improved many npc graphics

                              -improved device graphics

                              -improved death screen graphics

                              -improved several background images

                              -improved most tile graphics

                              -improved several enemy sprites

                              -improved several enemy animations

                              -improved waterfall graphics

                              -improved tree leaf graphics

                              -improved aljiba lampposts

                              -changed some text colors

                              -altered simon sprites

                              -altered simons curse logo colors

                              -altered vaniamania logo

                              -altered metzger made logo anim

                              -adjusted sunray visibility time

                              -changed simon midair attack sprite

                              ##location

                              -added area between carmilla cemetery and aljiba

                              -changes to joma marsh

                              -changes to dabis path

                              ##codebase

                              -added system to check if the player is using keyboard or controller (could be used to to show correct use/action/etc keys/buttons with the indicator)

                              -reworked most of the enemy AI coding (it does not show that much on the outside, but all the fixes with the enemies are because of it)

                              ##Controls

                              -can also equip item1 with the item1 use key/button

                              -pressing inventory or options button/key while either is active while now close the current menu instead of changing it

                              -both start and select work in death menu

                              -added gamepad setting 5 (up button does nothing, use/talking/entering is via top button, item use buttons are bumbers)

                              -gamepad triggers swap menus from inventory to options

                              -ingame options selection position resets when closed

                              ##nefs/buffs/changes

                              -nerf: holy water is not very effective in water

                              -buff: when starting new game player has 3 more ingame hours before night time

                              -change: werewolfs now only roam at night

                              ##fixes

                              -fixed issue where player would take damage above noxius ponds without hitting them (turns out this was a conversion issue in hitboxes, should not cause anymore issues)

                              -fixed issue where player would take damage above spikes without hitting them (turns out this was a conversion issue in hitboxes)

                              -fixed player getting stuck on roof slopes

                              -fixed werewolf fixes: not using slopes, getting stuck on slopes when jumping, getting stuck on walls

                              -fixed slime not using slopes

                              -fixed some enemies shooting from outside of view

                              -fixed weird behavior with bone throwing skeletons (getting stuck, trolling platforms, staying airborne, getting stuck on ground, throwing bones without animation)

                              -fixed frog enemies sometimes getting stuck on walls while jumping

                              -fixed some flying enemies under some objects they should not be

                              -fixed player jumping out of water splash y pos too high

                              -fixed mausoleum exit door being closed when boss defeated

                              -fixed inventory clock not having minutes and hours in double digits (when less than 10)

                              -fixed certain drop that you were not supposed to die from

                              -fixed issue with new game in empty save slot trying to load a save

                              -fixed a lot of typos

                              #4026
                              Juha Keränen
                              Ylläpitäjä

                                Wow, tosiaan iso päivitys.
                                Inspiroivaa aina ku tulee jotaki kunnon lista, että peli on menny harppauksen eteenpäin. 😁

                                #4158
                                Testoh
                                Osallistuja

                                  Castlevania -hommat on hyviä hommia. Pitää ottaa tämä testaukseen! 👍

                                Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
                                • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.