Alotin tossa viime perjantaina tällasen projektin ihan huvin vuoksi, En tiedä meneekö loppuun, Mutta koitan yrittää saada tehtyä.
On ollut hauskaa tätä tehdessä kuitenkin.
Vähän on alussa sanoakseni mitään, mutta pääasia on että tekeminen on hauskaa.
Kun saat sen enginen kuntoon niin voi alkaa tehdä maailmaa.
Nice! Kyllä ehottomasti FPS-pelejä tarvii lisää.
Ootko miettiny kuin pitkästi tähän tulis pelattavaa? Onko jotain teemaa tai että mihin tää sijottuu?
Aika lailla alussa joo,
Jos miettii paljon tulis pelattavaa, Niin ainakin yhen levelin verran.
Mutta pää tavote ois saada jonkunlainen homma aikaan,
Käytännössä sen voisi melkein jättää Pariin kunnolla hiottuun mekaniikkaan,
Teemalla ei ole oikein mitään väliä itellä täl hetkel.
Mutta todennäköisimmin jos ei tule itelle mitään äkkinäistä pään vaivaa IRL niin tuon teko pysyy vauhdissa.
Mun projektit kun yleensä kaatuu aina IRL pään vaivoihin.
Lista asioista mitä minun pitäs täl hetkel tohon tehdä:
1. Pelkistetty Väli aikainen UI
2. Parempi Vihollis AI (Spottaus, Hyökkäys (Vihollisten hyökkäykset tulee olemaan ainoastaan Projectiili pohjaisia), Randomia Liikkumista/""Väistelyä"")
3. Paremmat räjähde komponentit. (Toisin sanoen, Lisätä Raycasti tai pari tarkistamaan kontakti reakoiviin Objecteihin)
4. Kill Plane tai Kill Y Position (Mapista putoamista varten)
5. Pelaajalle lisättävä HP Komponentti, Se "toimisi" suoraan (Poistaisi pelaaja objektin), Mutta ei kuitenkaan järkevästi.
6. Siitä tulikin mieleen, HP Komponentti pitää tehdä sellaiseksi että sen kuollessa, Sen sijaan että se tuhoaa objektin, Se lähettää esim. Function kautta Objectille käskyn tehdä kuolemis logiikka.
7. Ase Pick Upit. (Videolla maassa pyörivä haulikko on sellainen, Sillä ei ole vielä toimintoa kuitenkaan.)
8. Poistaa aseen toiminta Ammon loppuessa.
9. Tehdä aseen pohjan komponentista parempi, Että saan aseisiin Variaatiota (Sarja tuli, Projektiili, yms.)
10. Pari asetta lisää kun 9 on tehty.
Lisää pitää vielä spotata ja sitten korjata.
Modelit tuohon peliin olisi kuitenkin texturoitu omilla kuvilla vuosien varrelta mitä otin pelejä varten, Jos en saa tarvittavaa textuuria piirrän sen kerran kun taitoa on.
<pre><code>extends Timer
var has_timer_ran: bool = false
func _process(delta):
if is_stopped():
has_timer_ran = false
func start_timer():
if has_timer_ran == false:
start()
has_timer_ran = true</code></pre>
Piti tämmönen scripti kehitellä kun signaalilla ei pysty kutsuu Timerin start functiota jonku typerän syyn takia. (Saa käyttää vapaasti)
Koitin siis saada suu liekin aikaan kunnolla, Ja sain lopulta.
Tämmöstä kevyttä graaffista homma ihan sen takia että saa jutut käyntiin
Tuli mieleen tällanen idea: Postaan joka päivä (Jos siis progressia on tullut) Videon jossa olis päivän Progressi.
Pistin ton Ekan postauksen Videon julkiseksi ja laitoin descin.
Tosi hyvä idea. Tolleen varmasti saa motia tekemiseen. 🙂
Juuri motin takia 😀
https://youtu.be/HLFYiw9osDY
Saaks näihin linkkeihin Thumbnaileja btw?
Se on hyvä kysymys. Pitää vähän perehtyä asiaan ku on täs aikaa.
Kivan näköstä lentelyä kyl!
Tykkään tosta pistoolin modelista. En tiiä miks mutta tulee Blood mielee. 😀
Se on ainoo käsin piirretyillä textuureilla tehty. 😀
https://suomigamehub.com/oppaat/miten-alan-kirjoittaa-tarinaa/
Katoin videon, Ja mietin tätä tarinan/kokemuksen harjottelua.
Ja olen halunnut tehdä pelin kokemuksesta överin
Ja senkin tavallaan immersive simin tyyliin,
Jos vaikka haluat jonkun hienon combat hetken niin se tulis mekaniikkojen kautta, Ammut vaikka laudan ja tavarat tippuu ja murskaa vihollisen yms.
Tai nakkaat keittö paistin pannun ja ammut sitä kautta vihollisen. (Ja nyt kun miettii… Se ei olis niin mahdoton taski, Vaikee ehkä)
Tää on hyvä esimerkki sellaisesta pelistä: https://youtu.be/xzaeBSKn22k?si=ObFwjjSNLo9MMANe (Devin alla)
Tuon pelin filosofia on: "Jos pelaaja olettaa että se toimiin niin, Se myös toimii niin"
Jep!
Tollaset on tosi hauskoja, että voi tehä mitä vaan pöljääki ja keksiä omia ratkasuja. 😁
Mikä ois sit sellanen överi kokemus, mitä monet pelaajat varmasti haluais kokea?
Jotain missä voi olla jonkun sortin action leffa sankarit tjsp.
Ollu perseestä tehdessä tota parempaa räjähde systeemiä…
SAIN NE PERHANAN RÄJÄHTEET TOIMIIN!!! :DDDD
(lukuun ottamatta pikku erroria, ei haittaa atm kuiteskaa)
E 0:00:21:0500 explosion_component.gd:56 @ explode(): Node origin and target are in the same position, look_at() failed.
Nyt ne ei lähde seinän läpi.
Siinä footagee: https://youtu.be/_d3yXvKlPGw?si=gJOJyZ8g7jUw981D
https://youtu.be/NVbk8CTukRA
Taas lissöö, Vihollis AI on aloitettu. (Ja tässä videossa myös huomaa ton cheek ass damage äänen :D)
Sain myös uuden ase modelin valmiiksi, Laitan sen sitten kun AI on joko valmis tai haluan vaihteluu.