”Condor” tarjoaa yhteistyöpelinä syvyyttä ”Control”-universumiin
Remedy Entertainment on julkaissut uusia tietoja tulevasta peliprojektistaan, joka tunnetaan työnimellä Condor. Kyseessä on yhteistyöpeli, joka sijoittuu Control-pelin maailmaan, mutta laajentaa kokemusta live-palvelun muotoon. Pelin kehitysbudjetti on ilmoitettu olevan 25 miljoonaa euroa ja se rakennetaan yhtiön omaa Northlight-pelimoottoria käyttäen. Pelin on määrä siirtyä täyteen tuotantoon kuluvan vuoden aikana ja se julkaistaan PC:lle sekä PS5- ja Xbox Series X/S -konsoleille.
Pelissä pelaajat sukeltavat Yhdysvaltain Liittovaltion Kontrollivirastoon (FBC), joka kamppailee yliluonnollisten voimien kanssa Hiss-invaasion jälkimainingeissa. Oldest House on suljettu ja sisällä piileskelevät viraston viimeiset jäsenet joutuvat kohtaamaan ylivoimaisia vihollisia. Remedy kuvailee, että Condor vie pelaajat yhteiselle matkalle Oldest Housen syövereihin, missä selviytyminen vaatii yhteistyötä, strategista ajattelua ja nopeita reaktioita.
Toisin kuin monet nykyaikaiset live-palvelupelit, Condor ei tule olemaan ilmaispelattava. Sen sijaan Remedy on päättänyt lähestyä peliä palvelupohjaisena, kiinteähintaisena tuotteena. Tämä tarkoittaa, että peli tarjoaa pelaajille täyden kokemuksen alusta alkaen, mahdollisesti laajennettuna päivityksillä, pelilaajennuksilla ja mikromaksuilla pitkän aikavälin aikana.
Lisäksi Remedy on ilmoittanut saaneensa täydet oikeudet Control-pelin brändiin 505 Gamesilta, mikä antaa heille vapaat kädet päättää pelisarjan tulevaisuudesta. Yhtiö on myös maininnut työstävänsä muita projekteja, kuten Max Payne 1 & 2 -pelien uusioversioita yhteistyössä Rockstar Gamesin kanssa, sekä suunnitelmia Alan Wake- ja Control-pelisarjojen säännöllisemmistä jatko-osista.
♞
Lue lisää VideoGamesChroniclesta:
https://www.videogameschronicle.com/news/remedy-has-shared-new-details-about-condor-its-live-service-control-spin-off/