Optimoitu kehitysympäristö GameMakerin uusimmassa versiossa
GameMakerin versio 2024.8 tuo merkittäviä parannuksia ohjelmiston vakauteen ja suorituskykyyn. Päivitys keskittyy erityisesti kehitysympäristön (IDE) optimointiin, mikä helpottaa pelinkehittäjien työtä. Uudessa versiossa on korjattu useita suorituskykyongelmia, kuten ikkunojen siirtelyyn ja koodin kirjoittamiseen liittyviä nykimisiä. Jos käyttäjät kuitenkin kohtaavat edelleen jäätymisiä, heidän tulee raportoida virheestä yksityiskohtaisesti, jotta ongelma voidaan tutkia tarkemmin.
IDE:n ”Help” -valikon vaihtoehto ”Create Your Contact Us Package” on muuttunut ”Upload a Bug/Ticket Sample” -toiminnoksi. Uusi toimintamalli mahdollistaa automaattisen tiedoston lataamisen ja linkin luomisen, jonka käyttäjät voivat helposti liittää olemassa oleviin bugiraportteihin. Tämä prosessi on nyt yksityinen ja vain GameMakerin henkilökunnan saatavilla, mikä parantaa tietoturvaa.
Runtime-puolella versio 2024.8 tuo uusia toimintoja, kuten Flex Panels -toiminnot, jotka auttavat käyttöliittymien layoutin laskennassa ja muodostavat perustan tulevalle GUI-kerrokselle. Lisäksi GPU scissor regions -toiminnallisuus mahdollistaa piirroksen rajauksen määrittelemällä tilapäisesti suorakulmaisen alueen, mikä parantaa graafisten elementtien hallintaa.
Android-kehittäjien on nyt mahdollista käyttää Android Studio Koalaa sekä uusinta Gradle-työkalujen versiota. Tämä voi kuitenkin vaatia SDK-asennuksen muokkaamista, joten kehittäjien on suositeltavaa tarkistaa tarvittavat ohjeet ennen päivityksen asentamista. iOS-kehittäjät voivat puolestaan määrittää sovelluksen tukemat kielet, jotka näkyvät App Storen sivulla, mikä parantaa sovelluksen lokalisaatiomahdollisuuksia.
Lisäksi uusi dbg_sprite_button()-funktio mahdollistaa nappien luomisen Debug View -tilaan, jotka näyttävät sprite-kuvia ja suorittavat määriteltyjä toimintoja napsautettaessa. HTTP-pyyntöjen yhteyden aikakatkaisua voidaan nyt säätää, mikä parantaa sovellusten verkko-ominaisuuksien hallintaa.
♞
Lue lisää GameMakerin sivuilta:
https://gamemaker.io/en/blog/release-2024-8