Parannettu HTML5-optimointien hallinta ”GameMaker 2024.2”:ssa
GameMaker on julkaissut uusimman päivityksensä, version 2024.2, joka tuo mukanaan uusia ominaisuuksia, useita virheenkorjauksia sekä taustalla tapahtuvaa koodin uudelleenjärjestelyä eri osa-alueilla. Tämä päivitys esittelee muun muassa ääniefektien parametrikappaleet sekvenssieditorissa, parannuksia HTML5-optimointiin ja muutoksia projektin työkaluihin sekä formaatteihin.
Uudessa versiossa sekvenssieditori tukee nyt ääniraitojen ääniefektejä, mahdollistaen viiveen, kaikuefektin, EQ:n ja muiden efektien soveltamisen suoraan ääniraitoihin. Tämä antaa kehittäjille paremmat työkalut äänimaailman hienosäätöön.
Projektin formaatti on päivitetty entistä vankemmaksi, mikä mahdollistaa Prefab-tuen tulevaisuudessa. Formaatin muutoksen myötä vuoden 2024 kehitysympäristöt eivät ole yhteensopivia vanhempien runtime-versioiden kanssa, mutta vanhemmat IDE:t jatkavat toimintaansa niille suunniteltujen runtime-versioiden kanssa. IDE:n sisäinen projektin muunnostyökalu on nyt saatavilla erillisenä työkaluna, joka mahdollistaa projektien muuntamisen eri formaattiversioiden välillä tarjoten lisävalintoja muunnosprosessiin.
Debug Overlay -toiminto sisältää nyt muistin ja tekstuurien näkymät, jotka tarjoavat syvällisempää tietoa pelin suorituskyvystä kehityksen aikana. HTML5-optimointien hallinta on parantunut gml_pragma-funktion myötä, joka nopeuttaa muuttujien ja taulukoiden käsittelyä HTML5:ssä.
Lisäksi päivitys tuo mukanaan uusia GML-funktioita, kuten is_mouse_over_debug_overlay() ja is_keyboard_used_debug_overlay(), parannettuja vertex_submit_ext()-funktioita vertex-puskurin osittaiseen lähettämiseen ja uuden handle_parse()-funktion, joka muuntaa merkkijonot suoritusaikaisiksi kahvoiksi. Tukea borderless fullscreen -tilalle on myös lisätty.
♞
Lue lisää GameMakerin blogista:
https://gamemaker.io/en/blog/release-2024-2