SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä

Stride 4.2 tuo täyden tuen .NET 8:lle

Stride 4.2:n julkaisu tuo mukanaan täyden yhteensopivuuden .NET 8:n kanssa ja hyödyntää C# 12:n uusimpia parannuksia. Tämä versio on merkittävä askel eteenpäin suorituskyvyssä, vakaudessa ja kehittäjäkokemuksessa.

Unityn lisenssimallin muutokset ovat saaneet pelikehittäjät etsimään vaihtoehtoja ja tässä yhteydessä Stride 4.2 tarjoaa varteenotettavan vaihtoehdon C#-pohjaisena pelimoottorina. Striden suosio on kasvanut, kiitos yhteisön kasvavan kiinnostuksen ja kehittäjien aktiivisen panoksen.

Stridea ylläpitää intohimoisten kehittäjien ryhmä, jotka omistavat vapaa-aikaansa moottorin kehitykseen. Rahoitus vaikuttaa kehitystyön nopeuteen, mutta jokainen tuki auttaa pyrkimyksessä kohti täysaikaista kehitystiimiä. Striden kehittäjätiimi hakee jatkuvasti kokeneita kehittäjiä eri osa-alueilta osallistumaan Striden kehitykseen.

Stride 4.2 sisältää lukuisia uudistuksia ja parannuksia. C# 12:n ominaisuudet tekevät koodista selkeämpää ja ytimekkäämpää. Lisäksi Assimp on muutettu käyttämään Silk.Net.Assimpia, mikä yksinkertaistaa koodikantaa ja mahdollistaa omaisuuden koonnin myös ei-Windows-järjestelmissä.

Erityisen merkittävää on Stride Editorin siirtyminen käyttämään Avaloniaa, mikä on kunnianhimoinen hanke, jonka tavoitteena on tehdä editorista yhteensopiva Linuxin ja MacOS:n kanssa ja vastata yhteisön toiveeseen laajemmasta alustatuesta. Tämä hanke on vielä alkuvaiheessa, mutta se lupaa tuoda mukanaan parannettuja toiminnallisuuksia ja monipuolisemman plugin-järjestelmän.

Lue lisää Striden sivuilta:
https://www.stride3d.net/blog/announcing-stride-4-2-in-dotnet-8/