SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä

Unity päivittää Runtime Fee -käytäntöään

Unity Technologies, pelimoottori- ja kehitysalusta-alan yritys, ilmoitti muutoksista uuteen Runtime Fee -käytäntöönsä. Yrityksen johtaja Marc Whitten pahoitteli, että yhteisön palautetta ei ollut otettu riittävästi huomioon alkuperäistä käytäntöä suunniteltaessa.

Yhtiön päivityksen mukaan Unity Personal -suunnitelma pysyy ilmaisena, eikä siihen liittyviin peleihin tule Runtime Fee -maksuja. Lisäksi yrityksen tuottoraja nousee 100 000 dollarista 200 000 dollariin. Samalla Unity poistaa vaatimuksen käyttää ”Made with Unity” -aloitusruutua.

Whitten vahvisti, että pelit, joiden 12 kuukauden liikevaihto on alle miljoona dollaria, eivät ole Runtime Fee -maksun alaisia. Muutokset koskevat myös Unity Pro ja Unity Enterprise -käyttäjiä, jotka saavat mahdollisuuden jatkaa vanhoilla ehdoilla, mikäli eivät päivitä uuteen LTS-versioon, joka julkaistaan vuonna 2024.

Uuden käytännön mukaan kehittäjät, jotka maksavat runtime-maksuja, voivat valita joko 2,5 % liikevaihto-osuuden tai kuukausittain laskettavan summan, joka perustuu uusiin, peliin osallistuviin käyttäjiin. Molemmat luvut perustuvat kehittäjien itse ilmoittamiin tietoihin ja laskutus perustuu näistä kahdesta vaihtoehdosta edullisempaan.

Lue lisää Unityn blogista:
https://blog.unity.com/news/open-letter-on-runtime-fee