SuomiGameHUB

Maailma tarvitsee pelejä

Uusi peliprototyyppi ”Sand Snake” yhdistää klassikkopelin ja hiekkasimulaation

Indie-pelinkehittäjä Ooksi on tuonut markkinoille uuden peliprototyypin nimeltä Sand Snake, joka yhdistää klassisen matopelin elementit hiekkasimulaatioon. Pelissä pelaajan tehtävänä on ohjata käärmettä syömään hiekkamaisia ”omenoita”, kasvattaa sitä suuremmaksi ja varoa pilaantuneita hedelmiä. Erikoisuutena pelissä on se, että kun käärme kuolee, se muuttuu hiekaksi ja pelaaja aloittaa uudelleen pienenä käärmeenä. Kuolleesta käärmeestä jääneet hiekkajäänteet pysyvät pelikentällä, kunnes pelaaja poistaa ne polttamalla.

Sand Snake on kehitetty pikselisimulaatiomoottorilla, joka on osa laajempaa projektia. Tämän prototyypin kehittäjä teki kuitenkin vain viikon aikana testatakseen moottorin kykyjä ja luodakseen näkyvää sisältöä. Pelissä pelaaja voi käyttää nuolinäppäimiä käärmeen ohjaamiseen, F-näppäintä vaihtamaan täyden ruudun tilaan ja Esc-näppäintä päästäkseen asetuksiin.

Pelissä tavoitteena on kerätä mahdollisimman monta ”omenaa” pisteiden saamiseksi, mutta pelaajan tulee varoa pilaantuneita omenoita, jotka voivat päättää käärmeen matkan. Kuolleena muuttuva käärme jättää jälkeensä hiekkakasan, joka antaa pelaajalle mahdollisuuden strategisoida pelikentän käyttöä uusissa yrityksissä.

Sand Snake on tällä hetkellä pelattavissa haluamallasi hinnalla ja yhtdistää klassisen käärmepelin koukuttavuuden hiekkafysiikkaan perustuvaan simulaatioon.

Sand Snake itch.io:ssa:
https://ooksi.itch.io/sand-snake